fbpx
15ápr, 2020
0Comments
featured-image

Web hoszting előrejelzések 2020-2021-re

Egyre nagyobb sebességre és mind biztonságosabb kapcsolatokra van szükség a hoszting szolgáltatások terén is, ahogy a piaci igények növekednek. Ennek következtében viszont a kisebb hoszting cégek nehezen tartják a lépést a nagyobbakkal.

Ebből következik, hogy egyre nagyobb a feszültség a piaci szereplők között, hiszen a kicsik nem tudnak akkora összegeket fordítani eszközberuházásra és fejlesztésekre. Viszont ennek ellenére – talán a gyakorta kedvezőbb árak és a valódi személyes figyelem miatt – a kisebb cégek a mai napig népszerűek a web hoszting piaci szegmensben.

Még mindig jelentős számú web hoszting versenyző küzd egymással a profitért

Minden látszat és nehézség ellenére ténylegesen nagy számban találni hoszting cégeket a piacon. Tegyük hozzá, a globális eloszlásuk nem egyenletes.

Az IT világában hiába mondják, hogy az egész bolygó egyetlen faluvá vált. Az internetnek hála, azt látjuk, hogy olyan virtuális település ez, ahol bizonyos utcákban csak egyetlen, gigászi házat találunk, máshol meg ötven apró kunyhót.

India lett a web hoszting új kánaánja?

Ha Indiát nézzük, akkor csak náluk körülbelül annyi ilyen cég üzemel, mint mindenhol máshol együttvéve. Pont ezen okból kifolyólag nagyon meg kell nézni egy cég profilját, hogy el tudja egy laikus dönteni róla, mennyire ideális a számára.

2020 legnépszerűbb új indiai hoszting cége a HostingRaja. Már a cég neve is egy különleges szolgáltatásokkal kecsegtető hoszting csomagot sugall és valóban, minden ügyféligényt kielégítő szolgáltatás portfólióval rendelkeznek.

Minden valós igényre képesek egy átgondolt és letisztult megoldást nyújtani. Mindehhez pedig nem csak ingyenes domaint és design templateket adnak, hanem vállalják azt is, hogy ingyenes marketingtámogatást nyújtanak azon cégeknek, amelyeknek erre szüksége van.

Ez egyáltalán nem rossz ajánlat, hiszen tudjuk, hogy a marketing már önmagában véve többe kerül általában, mint maga a tárhelyszolgáltatás ára. Az ingyenes domainről meg ne is beszéljünk!

Szinte bizonyosan tőkeerős társaság(ok) áll(nak) a háttérben, mert olyan árakon kínálják a szolgáltatásaikat, ami már középtávon kivéreztet egy gyengébb céget. A HostingRaja ugyanis relatíve olcsóbb, mint a többi, hasonló szolgáltatásokat kínáló hoszting cég.

A folyamatos online jelenlét trendje valószínűleg csak erősödni fog az idő előrehaladtával

Eredetileg a netet az információ megosztására és kutatásra használták, de manapság ez a felhasználási területe majdhogynem sokadlagossá vált.

Eltekintve a vicctől, amely szerint az Internet teljes anyaga elfér két DVD-n, ha nem számítjuk bele a pornót, azt látjuk, hogy mind többen társasági, szórakozási és vásárlási célokra használják a netet.

Mindemellett az információgyűjtés és rendszerezés ugyanolyan fontos maradt napjainkban is, mint az internet hőskorában.

Az adat az új olaj

A WEB 2.0-s technológiák egyre népszerűbbek manapság. A Facebook szerű közösségi oldalaknak, a különböző videoblogoknak, streaming szolgáltatásoknak és cloud alkalmazásoknak csak most kezdődik az aranykora. Ez a trend az interaktív, közösségformáló webodalak iránt csak fokozza az igényt.

Gondoljunk bele, hogy csak az esport miatt több olyan oldal is tízmilliót is meghaladó aktív napi felhasználói bázist tudott kiépíteni szinte pillanatok alatt, amelyekre tíz éve még talán pár százezer ember lett volna kíváncsi az egész világon.

Márpedig olyan aktív felhasználókról beszélünk, akiknél az aktivitás nem merül ki cicás posztok megosztásában meg „mit reggeliztem ma” bejegyzések írásában. A Twitch-en például a 2011-es indulása óta az összes közvetítést közel 6 milliárd órányit nézték a felhasználók, és havonta 2,2-3,2 millió új stream születik.

Azok a nagyok, akik képesek az így keletkező adatvagyont kibányászni, az átlagemberek, de még az átlag cégek számára is felfoghatatlan mértékű profitra tesznek szert.

A webes technológia fejlődése messze nem ért véget

A PHP új verziója még nem tudni, milyen változásokat fog e téren hozni, de egyelőre úgy tűnik, hogy az amatőr fejlesztők és a nagy cégek fejlesztői is egyaránt meg vannak vele elégedve.

A szinte teljes publicitás iránti igény egyre inkább a Hostingraja-hoz hasonló cégeknek ad létjogosultságot – pontosabban a mindent felölelő szolgáltatáscsomag az, amire szüksége van cégnek és magánszemélynek egyaránt, ha érvényesülni akar a világhálón manapság. Arról nem is beszélve, hogy az új hosztingcégek gyakran olcsóbbak is, mint a régiebbi piaci szereplők.

Habár igaz, hogy a web hosztingra a kezdő influenszereknek, mikrowebshopoknak és netcelebeknek nincs nagy igénye, ez a helyzet jelentősen megváltozik már középtávú fennmaradásuk esetében is. Minél ismertebb valaki, legyen szó akár véleményvezérről, akár profi blogról, akár webboltról, előbb-utóbb eljön az a pont, hogy saját önálló weboldalra lesz szükségük.

A WEB 2.0 „mozgalom”, ami épp a szemünk előtt zajlik, most fogja forradalmasítani igazán a világhálót. Habár ezek a folyamatok már több, mint 10 éve elkezdődtek, rögös út vezetett el idáig, tele izgalmas kísérletekkel.

Mi azt mondjuk, hogy elképesztő változásokat produkált az elmúlt 10 év, ha a webes platformok fejlődését és változásait nézzük, de az is biztos, hogy a jövőben sok új érdekesség kerül még terítékre!