fbpx
18jún, 2020
0Comments
featured-image

Öt tipp, hogy megtaláljuk a számunkra tökéletes webhosting szolgáltatót!

Honlapot építő IT szakemberek, bloggerek vagy épp webáruház tulajdonosok teszik fel gyakran ugyanazt a kérdést: melyik hoszting szolgáltatás való nekem? A válasz megtalálása nem egyszerű, kicsit mintha a nagy őt keresnénk. Honnan tudhatnánk, hogy valóban ő lesz az igazi?

Ha sikerül jó döntést hoznunk, hosszú és boldog időt tölthetünk együtt: egy jó szolgáltató partner könnyen elérhető e-mailben, telefonon vagy akár chat-ten keresztül és akár késő este is azonnal megválaszolja a legégetőbb kérdéseinket.

Ugyanakkor egy kapkodva vagy felületes felkészüléssel hozott  döntés sok későbbi fejfájást okozhat nekünk, gyakran a csapdába esettség érzésével párosulva: már elköteleződtünk és nem szívesen kezdenénk újra a teljes procedúrát, nem beszélve az adatmigráció időigényes sokszor fáradtságos tevékenységéről.

Blogposztunkban bemutatott öt lépésből álló módszertan segít abban, hogy bárki megtalálja a számára ideális szolgáltatót.

 

  • tipp – Legyünk tisztában saját igényeinkkel

 

Mielőtt lemerülnénk a szolgáltatók által nyújtott információtengerbe, nem árt megállnunk egy pillanatra és átgondolni mire is van szükségünk igazán. Könnyen belátható, hogy teljesen más teljesítményt kíván egy több ezer termékkel, napi sok ezer látogatót fogadó webáruház és egy, sok esetben látványos kinézetű, de ingyenes WordPress sablon alatt futó kevés látogatót fogadó rétegblog.

Ahogy a fent említett blognak nincs szüksége dedikált szerverszolgáltatásra úgy nagy hiba lenne egy népszerű, nagy forgalmú webáruházat pusztán a kedvező szolgáltatási árak  miatt egy szerény vagy ne adj Isten ingyenes tárhelyre költöztetni.

 

  • tipp – Az adott webhely igényeihez igazítsuk a tárhely szolgáltatás erősségeit

 

Ahogy a várható forgalom és a szerver terhelhetősége is befolyásolja a választásunkat az sem mindegy, hogy milyen típusú webhelynek keresünk tárhelyet. Sok olyan szolgáltató van, aki a széles felhasználói igényeknek csak egy kis szeletére koncentrál. Magyarországon sem ismeretlenek azok a hoszting csomagok, amik kifejezetten csak a kezdő KKV vállalkozások várhatóan kis látogatottságú weboldalainak kínálnak költséghatékony, de szerényebb teljesítményű megoldást.

 

  • tipp – Értsük meg pontosan a választani kívánt szolgáltatás műszaki jellemzőit és a saját igényeinket

 

Amikor vásárolunk természetes vágyunk, hogy a legtöbbet kapjuk a legalacsonyabb áron. Azonban nem mindig a legvonzóbb ajánlat lesz számunkra hosszú távon a legjobb megoldás. Egyes vállalkozások nagy számú egyedi e-mail címet szeretnének, kisebb vagy közepes tárolókapacitással, míg egy IT fejlesztő a nagy sávszélességet és a kiemelt biztonságot tekinti fő prioritási szempontoknak.

Ha először találkozunk egy web hoszting szolgáltatás technikai specifikációjával elveszhetünk a szakkifejezések erdejében. Ne rettenjünk meg azonban, ha valamit nem értünk beszéljünk az ügyfélszolgálattal és kérjük meg, hogy laikusnak is érthető módon magyarázzák meg mit jelent egy adott kifejezés.

 

  • Értsük meg pontosan mi van az árban

 

Az ár az a tényező, ami a legtöbb vásárlásnál a legnagyobb hangsúllyal esik latba. Vigyázzunk azonban, hiszen egy alkalminak tűnő rendkívül kedvező belépő ár, hosszú távon kellemetlen meglepetéseket tartogathat számunkra.

Előfordulhat, hogy a fejlesztés egy korai szakaszában rájövünk, hogy nem a megfelelő csomagot választottuk. A hoszting konfiguráció módosításával járó újabb tétel jelentősen megnövelheti a fizetendő éves díjunkat. Egy megfontolt és jól előkészített döntéssel ekkora összegért már igényeinkhez jobban illeszkedő és hosszú távon is kedvező árú szolgáltatást is választhattunk volna

A helyzet azonban fordítva is előfordulhat: ha új honlapunkhoz domain névre is szükségünk l van egy hosszabb távú elköteleződés esetén sok szolgáltató jelentős kedvezményt ad a domain megvásárlására.

 

  • Tervezzünk előre: legyen lehetőségünk a növekedésre

 

Ez az a szempont, amit részben már az előző tippben is említettünk. Tervezésünk során legyünk körültekintőek – írtuk korábban. Ez azt is jelenti, hogy merjünk nagyot álmodni és számoljunk a gyors növekedés következtében előforduló többlet igényünkkel. Ahogy szokták mondani evés közben jön meg az étvágy: fontos, hogy a szolgáltatónk rugalmasan és lehetőleg gyorsan tudjon reagálni a megváltozott igényeinkre.