fbpx
02jún, 2020
0Comments
featured-image

Nem mehetsz ki az utcára? Menj virtuális közösségbe ezekkel az alkalmazásokkal

A hetek óta tartó karantén sokakat megvisel, méghozzá gyakorta ugyanazon okból: nem találkozhatnak a barátaikkal, nem mehetnek közösségbe, bulizni.

Egy introvertált személy számára mindez aligha okoz traumát eleinte, ám hosszú távon a remete-típusú embereket leszámítva mindenki közösségbe vágyik. Legfeljebb abban térnek el az igények, hogy mekkora és milyen jellegű is a társaság.

Ha nem mehetsz ki a fizikai valóságban, menj társaságba a virtuális térben!

A virtuális közösségi terek meglehetősen régóta elérhetők. Idén 17 éve, hogy elindult a Second Life, a Linden Lab által kifejlesztett virtuális valóság.

Ez volt talán a legelső olyan „játék”, ahol a cél a szocializáció, a közösségi tevékenységek online megélése volt, nem pedig küldetések teljesítése, ellenségek legyőzése vagy kalandok végigjátszása.

A Second Life azóta is töretlenül népszerű, bár több olyan MMO is megjelent mellette, amelyeket tényleges játéknak tekinthetünk, viszont igazi közösségteremtő lehetőségeket is biztosít.

Ilyen például az etalonnak tekinthető World of Warcraft, ami egy évvel később, 2004-ben debütált (ha WoW-os vagy: igen, 16 éve, hogy repül az idő, igaz?), és máig a legismertebb MMORPG.

Ha valaki le akarja vezetni a feszültséget, menjen hentelni

Jelenleg elsősorban kétfajta virtuális tér létezik, ahol ténylegesen közösségi életet lehet élni: a Second Life és ahhoz hasonló szocializációs platformok, amelyeknél a nem agresszív szerepjátékon, önkifejezésen, egy tényleges „második élet” megélésén van a hangsúly, és a WoW és annak nyomán megjelent MMO játékok, ahol a szerepjáték erősen korlátozott, ám annál több az akció, a szintlépés és a lootolás.

Aki nem kedveli annyira az RPG műfaját, de azért szeretne egyedi karaktert, annak az akciódús MMO-k fognak bejönni inkább, és ebből is a PUBG és a Fortnite a két legismertebb cím.

Aligha kell őket bemutatni, hiszen a Fortnite-nak 100 millió feletti a felhasználó bázisa, a PUBG-ben pedig a megjelenését követő első négy hónapban több mint 25 000 valós évnek megfelelő játékidőt (több mint 10 millió csatát) töltöttek el a játékosok.

A karantén új, kreatív megoldásokat szült

Természetesen rengetegen akadnak, akiket kevéssé vonz akár a virtuális élet-szimulátor, akár egymás online kinyírása. Szerencsére ezeken kívül számos másfajta lehetőség is kínálkozik, köszönhetően elsősorban a karanténnak.

Az olyan közösségi megoldásoktól, mint a FaceTime, Skype, Zoom vagy a Houseparty, most tekintsünk el – ezek jellemzően nem játékra valók, bár tény, hogy az igazán kreatív és/vagy nekikeseredett emberek képesek kocsmakvízre, társasjátékra vagy más szórakozásra felhasználni őket.

Most következzenek azok a játékok, amelyek az elmúlt hetekben robbantak be a köztudatba

Animal Crossing: bújj farkasbőrbe és horgássz

Az Animal Crossingot a Nintendo fejlesztette ki még 2001-ben és egyfajta hibrid játékká vált az idők során: egyik oldalról egy MMO szerepjáték, másik oldalról meg egy világszimuláció. Habár vannak feladatok, küldetések, a játék „nyílt végű”, azaz nincs meghatározott végcél, lezárás.

A játékosok egy anthropomorfizált (emberszerű) állat-karakter bőrébe bújhat, nagyjából úgy, mintha a Tesz-Vesz Város elevenedne meg. Rengeteg időt lehet benne úgy eltölteni, hogy tényleges célokért dolgozunk meg egyedül vagy a társainkkal és meglehetősen nagy szabadságfokon formálhatjuk tetszésünk szerint a karakterünket vagy az otthonát.

Fallout 76 építs, fejlődj, alakítsd a világot

Azok számára, akik több agressziót és kevesebb cukiságot keresnek egy online világban, ugyanakkor szeretnének ténylegesen napokat eltölteni azzal, hogy a karakterüket, vagy éppen a bázisukat fejlesztik, egy további játék is említésre kerülhet.

A Fallout 76 több mint egy évnyi játékos-szívatás után lassacskán kezd azzá a játékká válni, amit a rajongók eredetileg szerettek volna. Aki nem ismeri a Bethesda Fallout-sorozatát, az képzeljen el egy atomháború utáni retrofuturista Amerikát, ahol az atombunkerből induló karakterünk igyekszik túlélni a veszélyekkel teli, romos világban.

A retrofuturista itt azt jelenti, hogy maga a világ a tényleges 1950-es amerikai sci-fi ponyvairodalom szerinti jövőt jeleníti meg, ami viszont egy atomháborúban megsemmisült. A játékos karakterét teljesen személyre szabhatja, majd elindulhat felfedezni a világot, ahol szövetségesekre és ellenségekre lelhet, felépítheti a saját otthonát és küldetéseket teljesíthet.

Mindezt pedig kismillió utalással a popkultúrára és valós eseményekre, némi sötét humorral megfűszerezve.

Összességében elmondható, hogy 2020-ban messze jobb a karantén-helyzet, mintha ugyanez 2002-ben történik. Akkoriban a csúcsmobilt a Nokia 3310 jelentette és a többség az internetet faxmodemen keresztül tudta elérni.