fbpx
25jún, 2020
0Comments
featured-image

Felhőszolgáltatás nélkül a vállalkozások most még súlyosabb válságban volnának

A COVID-19 gazdaságra gyakorolt pusztító hatása még súlyosabb lett volna, ha a cégek nem kezdtek volna a felhőalapú számítástechnikába beruházni.

A távmunka mennyisége azért növekedhetett olyan hatékonyan, mert egyre több cég számára állt rendelkezésre az ehhez szükséges infrastruktúra és tudásbázis.

A fejlesztések meghozták a pozitív hatásukat

A vállalatvezetők az elmúlt években felhőalapú platformokba és alkalmazásokba fektettek be, hogy segítsék vállalkozásuk digitális átalakulását, és lehetővé tegyék alkalmazottaik számára, hogy bármilyen eszközről, a világ bármely pontjáról becsatlakozhassanak a vállalati rendszerekbe.

A felhőalapú szolgáltatások iránti elkötelezettség növekedése aligha tekinthető váratlannak

Noha a koronavírus járvány hatása már emberi szempontból is pusztító volt, a vállalatokra gyakorolt ​​gazdasági hatása sokkal súlyosabb lett volna, ha akár csak tíz évvel korábban érkezik, amikor a cégek még nem nagyon ruháztak be cloud computingba.

Persze, VPN már akkor is létezett, ahogy okostelefonok, laptopok, tabletek és Wi-Fi is, ám tizedekkora számítási kapacitás se állt a cégek rendelkezésére, és a tömeges home office csak komoly nehézségekkel valósulhatott volna meg.

Rohamtempóban terjed a cloud computing

Márpedig a fejlesztés globálisan – legalábbis magyar viszonylatban – elképesztő mértékű volt: 2019-ben 107 milliárd dollárt (34 316 milliárd forintot) fordítottak felhőalapú számítástechnikai szolgáltatásokra, ami 37% -kal több az előző évhez képest.

Összehasonlításként, a teljes magyar nominális GDP 43 935 milliárd forint volt 2019-ben, a költségvetés pedig 19 580 milliárd forintos bevétellel számolt.

Az előrejelzések legalább ennyire bizakodók: 2020-ra 17%-os növekedéssel számolnak, ami 266,4 milliárd dollár, nyilvános felhő szolgáltatásokra fordított összeget jelent.

A cégek hozzáállása is megváltozott. 2020-ban a felhőalapú számítástechnika használata már „mainstreamnek” számít. A piacvezető vállalatoknál a cloud most már egyszerűen az IT szerves része, és immáron magától értetődővé vált a használata az informatikai tevékenységek során.

A felhőszolgáltatás az új okostelefon

Nagyjából ugyanaz zajlik, mint az okoseszközök kapcsán: a 2000-es évek elején még a legtöbb cégnél nem nézték jó szemmel, ha a munkatársak a mobiljukat használják, manapság meg az a fura, ha egy munkavállaló nem éri el a céges levelezését a telefonjáról, vagy nem tud utazás közben bekapcsolódni egy online meetingbe.

Manapság számos vállalatvezető arról számol be, hogy a cégük esetében nagyjából minden rendelkezésre áll, amire szükségük lehet a hatékony távmunkához: gyors otthoni és mobil internet, könnyen elérhető és megfizethető, mégis erős laptopok, biztonságos, többfaktoros távoli hitelesítés.

Mindezeken túl pedig, ami legalább ennyire fontos, teljes szoftverkészlet, ami távolról is elérhető, így nem szükséges minden számítógépre telepíteni, hanem egy központi szerveren futnak, például az Office alkalmazásai.

A koronavírus járvány tovább erősíti a cloud computing helyzetét

Az elmúlt két-három hónap minden trend elemzésnél jobban bizonyította, hogy a felhő alapú számítástechnikára hatalmas szükség van. A koronavírus járvány kitörése még azokat a vállalatvezetőket és döntéshozókat is meggyőzte, akik eddig bizonytalankodtak.

Mindez bőven nem jelenti azt, hogy a felhőszolgáltatás nyújtásába felesleges lenne a továbbiakban energiát fektetni – ellenkezőleg, nagyon is jó vezetői döntés, mert a vállalatok jelentős részénél még éppen csak elindult a cloud computing integrálása.

Egy biztos: 2020 egyik legjobb vezetői döntése beruházni Servergarden felhőszolgáltatásába!