fbpx
27aug, 2020
0Comments
featured-image

A World of Warcraft az internettel együtt fejlődött

A WoW, vagyis a World of Warcraft 2008-óta hasít a játékpiacon és úgy tűnik, a népszerűsége semmit sem változott az elmúlt években. Az évek alatt rengeteget finomítottak a fejlődési módszereken, és rengeteget korszerűsítettek rajta.

A WoW eleinte jelentős szabadságfokkal bírt

Viszont említésre méltó az is, hogy a játékok logikája is rengeteget változott az elmúlt évtizedben. A WoW eredetileg azért vált olyan gyorsan annyira addiktív és népszerű játékká, mert nem volt semmilyen különösebb szabály arra, hogy miképpen oldjanak meg a játékosok egy-egy feladatot a hatalmas világban.

Az MMORPG-k mindig populárisak voltak, nem véletlenül van számtalan cím a piacon belőlük. De a WoW azon kevesek közé tartozott mindig is, amelyeket mélyen átsző egy bizonyos misztérium.

Eleinte kifejezetten segítőkész közönség alakult ki

Kezdetekben a játékosok okkal toleránsabbak és segítőkészebbek voltak másokkal szemben, sokkal nagyobb szerepe volt a kölcsönös haszonszerzésnek és a kölcsönös fejlődésnek, még olyan esetekben is, amikor nagyon erősen mutatkozott meg a versengési szellem.

Eleinte sokkal könnyebben lehetett céhekhez társulni és sokkal könnyebb volt barátokat szerezni az egyes küldetéseken keresztül. Nagyon különleges ebben a játékban, hogy nincs jó, vagy rossz módja egy faladat megoldásának, hanem az számít igazán, hogy valaki végre tudja-e hajtani a feladatot vagy sem.

De mindenképpen a játék közösségformáló ereje volt az, ami miatt igazán népszerűvé vált és nem másért. Persze azt is érdemes elmondani, hogy szinte minden téren trendformáló és kultúrateremtő a World of Warcraft.

A ráncfelvarrások rengeteget változtattak a WoW-on

Idővel ezt a játékot is, mint minden sok-sok évig kitartó MMORPG-t, modernizálták. Fejlesztették a belső fejlődési struktúrát, finomítottak a karaktereken, a vásárlási metódusokon. De meg kell hagyjuk, hogy a játékosok is sokkal ravaszabbak és tapasztaltabbak lettek az évek folyamán.

Érdekes azt is vizsgálni, ahogy nem csak az egyének játszanak okosabban, hanem egész generációk stratégiája, játék-kultúrája is fejlődött.

Manapság a játékok egyre messzebbre mennek a sztori, a játékmenet és a fantázia adta lehetőségek kiaknázásában

Egyre merészebb elképzeléseket valósítanak meg és a játékosaik sokkal nagyobb akadályokat sokkal könnyebben ugranak meg, mint korábban. Ahogy a problémák és a megoldandó feladatok összetettebbé válnak, úgy a játékosok egyre merészebb megoldásokkal rukkolnak elő.

A WoW-ban hatalmas szerepet játszott és játszik az ismeretlen felfedezése és a játékosok szűnni nem akaró lelkesedéssel indulnak neki ennek az ismeretlennek.

Az internet is új lehetőségeket biztosít

Ahogy a sávszélesség és a hardver (kiváltképpen a grafikus kártyák) ugrásszerűen fejlődött, úgy vált lehetővé számos olyan fejlesztés a WoW-on belül is, ami eleinte legfeljebb a tervezők és játékosok álmaiban fordulhattak elő.

Mindezen hardveres (és szoftveres) fejlődés viszont értelemszerűen más területeken is felhasználható, például vállalkozások életében. Ma már ugyanis nincs szükség fizikai szerverek megvásárlására és üzemeltetésére ahhoz, hogy egy vállalkozás minden előnyét élvezhesse egy saját szervernek!

A Servergardentől bérelt VPS, azaz virtuális magánszerver tökéletesen megfelelő minden esetben, amikor egy vállalkozás költséghatékonyan akar szerverhez jutni.